دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر برازجان می گوید وضعیت نظافت و جمع آوری زباله در این شهر مناسب نیست؛ شهرداری تنها نقاطی از شهر را که در تیررس هستند، نظافت می کند و بقیه نقاط را به حال خود رها کرده است و اگر این وضعیت اصلاح نشود، وفق مقررات برخورد خواهیم کرد...
کد خبر: ۶۲۷۴۸
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر برازجان می گوید وضعیت نظافت و جمع آوری زباله در این شهر مناسب نیست؛ شهرداری تنها نقاطی از شهر را که در تیررس هستند، نظافت می کند و بقیه نقاط را به حال خود رها کرده است و اگر این وضعیت اصلاح نشود، وفق مقررات برخورد خواهند کرد.

به گزارش «فکرشهر»، وحید مصدق که روز یکشنبه ـ 5 آبان ماه 1398 ـ برای بررسی وضعیت نظافت از نقاط مختلف شهر بازدید می کرد، اظهارداشت: لزوم تقویت مدیریت و دانش در حوزه اجرایی و خدمات شهر بسیار احساس می شود و من به شخصه از وضعیت و عملکرد موجود در این حوزه راضی نیستم.

وی، با انتقاد از وضعیت فعلی جمع آوری پسماند و نظافت شهر برازجان توضیح داد: زیباسازی و پاکیزگی شهر، مهم ترین فعالیت شهرداری محسوب می شود؛ همچنین، نخستین مساله مورد رصد شهروندان از مجموعه شهرداری است و شهرداری باید تمام تلاش خود را به کار ببندد تا با زیباکردن و نظافت شهر، محیطی خوشایند و آرام بخش را برای شهروندان فراهم نماید.

وحید مصدق ادامه داد: باید هر آنچه را که باعث نازیبایی و زشتی شهر می شود، پاک کرد تا محیط برای شهروندان جذاب و شاداب شود چرا که محیط های کثیف و نامرتب، باعث رنجش و آزار شهروندان می شود و سلامت مردم را نیز به خطر می اندازد.

این عضو شورای اسلامی شهر برازجان تاکید کرد: عدم جمع آوری زباله در شهر برازجان، سبب پدید آمدن منظره های زشتی در این شهر شده است و شهرداری باید برنامه ریزی مناسبی برای جمع آوری زباله ها به كار ببندد.

وی گفت: شهرداری باید در نظافت جای جای شهر دقت نماید (کوچه ها، خیاباهای فرعی و اصلی، میدان ها و...) و نه این که فقط محل هایی که در  تیررس هستند را نظافت نماید؛ وقتی از تمامی ساکنین شهر در کوچه ها و یا خیابان ها هزینه گرفته می شود، بنابراین باید در قبال این پولی که دریافت می کنند، به شیوه صحیحی خدمات را ارائه دهند.

مصدق افزود: حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری باید تقویت شود، متأسفانه در این حوزه تاکنون برنامه خاصی در راستای نظافت و تمیزی هرچه بهتر و بیشتر شهر که شایسته مردم باشد، ندیده ایم. برنامه جامع و کاملی در راستای آموزش های مناسب و متناسب به جهت کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدأ، برنامه ریزی و فرهنگ سازی در خصوص مشارکت و همکاری مردم در فرآیند زیباسازی محله های شهر در دستور کار شهرداری قرار ندارد و متاسفانه مدت هاست تمامی سطح شهر پر از زباله های رها شده و نخاله ها و مصالح ساختمانی و غیره است و تاکنون اقدام جدی و عملی در این خصوص از ناحیه شهرداری دیده نشده است و این امر سبب نارضایتی شهروندان گشته و چهره شهر را مخدوش نموده است.

این عضو شورای شهر برازجان ادامه داد: تمامی زمین ها و ساختمان های نیمه کاره رها شده در شهر تبدیل به محلی برای ریختن زباله ها و نیز جمع شدن حیوانات و حشرات شده اند که در جای جای این شهر از سطح محلات گرفته تا خیابان های اصلی شهر نیز به همین شکل پر از زباله و نخاله هستند، در حالی که شخصی مالک زمین چند صد میلیونی است، چرا شهرداری وفق قانون (ماده 110قانون شهرداری ها) مالک را ملزم به دیوارکشی نمی نماید؟ و یا خود راسا اقدامی در این خصوص انجام نمی دهد؟

وی توضیح داد: طبق ماده 110 قانون شهرداری ها، شهرداری در این حوزه دارای اختیارات خوبی هستند؛ نباید اجازه داد عده ای اندک برای منافع شخصی آسایش و آرامش و مهم تر از این دو، سلامت را از مردم بگیرند. با پشتوانه قانون، حمایت مردم فهیم شهر و جدیت و تلاش در کار می توان محیطی که در خور شأن و شخصیت مردم باشد را تقدیمشان کرد.

وحید مصدق افزود: باید از کارها و اقدامات سنتی، تکراری، پیش پا افتاده و کوچک پرهیز کرد؛ با برنامه ریزی و انجام کارهای علمی و استفاده از ظرفیت های شهر و سرکشی و بازدیدهای مداوم از تمامی محلات شهر و همچنین به کارگیری و استفاده صحیح از نیروی انسانی می توان شرایط بهتری را فراهم کرد؛ لذا شایسته است شهرداری هرچه سریع تر نسبت به رفع معضلات و مشکلات اقدام نماید تا ما شاهد رضایت شهروندان در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد که «به شخصه از وضعیت و عملکرد موجود در این حوزه راضی نیستم» و افزود: در صورت اصلاح نشدن و بهبود وضعیت و تأمین رضایت مردم وفق مقررات برخورد خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
رسول احسان نژاد
|
-
|
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
درود بر جناب مصدق متاسفانه شهر تبدیل به زباله دانی شده و فریادرسی نیست. چرا دیگر اعضا اعتراضی نمی کنند؟ آیا در این شورا تنها جناب مصدق ناظر بر امور است؟ زیباست دیگر اعضا نیز در کنار عضو جوان شورا نظارت کنند.
ایرج مشتاقی
|
-
|
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
سلام   به قرآن مردم گناه دارند   تو را خدا   به اون دوتا  بچه  نگاه  کنید  بعد از شرم شهردار وشورا نباید خوابید    کجایند   آن مردان بی ادعا  ....آقای بنافی   تویی که از خون شهدا  صحبت  میکنی؟     کجایی    دقیقا   کجایی؟؟؟؟؟؟؟....؟   
کهزادی علی
|
-
|
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
سلام . تشکر میکنم از آقای مصدق بابت ورود به این موضوع که مدت هاست باعث رنجش ما شده .شهر بسیار کثیف می باشد و کسی در فکر نیست. لطفا با جدیت با این موضوع برخورد نمایید. مجددا از جناب مصدق بابت رصد موضوعات مهمه تشکر می نماییم.
شهروند
|
-
|
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
واقعا این وضعیت برای شهر ما تاسف اور است  ،احسنت برنظارت شما 
بهرام رضایی
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶
شهر سرتاسر زباله هست.بابت چی پول میگیرند وقتی هیچ کاری نمیکنند. نمایندگان ما در شورا چرا بی زبانید.شما که قرار بود صداهای مردم باشید.
اشکان
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
آقای مصدق نفسش ازجای گرم درمیاد

همه میدونن حتی بچه دبستانی که شهرداری داره باتمام قوا کارمیکنه.....بی انصافیه نخاین ببینین.....درهیچ دوره ای به اندازه این دوره کارنشده.لطفا کمی انصاف
برازجاني
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴
شهر قرباني شهرداري شده كه جز چند محله اي كه تو چشم هست كاري انجام نميشه ولفجر كارگر  و كليه مناطق حاشيه نشين وضعيشون بهتر كه نشده بدتر هم شده. 
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹
چرا شهرداری و دستگاه قضایی با کامیون هایی که سرتاسر شهر را زیر نخاله های ساختمانی کرده اند برخورد جدی نمیکنند.
نوید نعمتی
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
سلام. وقتی فردی بدون تجربه و درایت میشود مسئول اجرایی و شهرداری شهر برازجان دیگر بیشتر از این نباید انتظار داشت . بابا شهردار برو چهارتا نیروی متخصص بیاور با این معاونین روز به روز وضعیت بدتر میشود ‌چه سفارشی پشت این آقایون هست که نمی تونی عوضتان کنید.
شهروند خبرنگار
|
-
|
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
با سلام و عرض ادب 

تاکید یک موضوع و اصرار ان واقعا جالب نیست , اعضا شورا زبان راسخ این مردم باید باشند , بنده چندین بار گزارش نوشتم از وضعیت ضعیف بهداشت شهری ولی بجز جناب مصدق کسی بنده را همراهی نکردند و واقعا از نزدیک شاهد حساسیت ایشان نسبت به این موضوع بودند , بنده به نوبه خودم به نیابت از مردم شهرم از ایشان میخوام با روحیه انقلابی و جهادی خویش محکم پشت این قضیه وایسن تا استحقاق حق حقوق عام مردم . با ارزوی موفقیت و سلامت ی مردم شهرم
ساغت خواب!
|
-
|
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
ساغت خواب!
اچرا هیچ کس از روزنامه نگاران بر مدعا و از خود راضی با ان عک
|
-
|
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
اچرا هیچ کس از روزنامه نگاران بر مدعا و از خود راضی با ان عکاسباشی های سالن نشین کت شلوار دوست شان نمیگوید؟این عکس کت و شلوار به چه درد مردم میخورد؟ تا وقتی فرهنگ تملق هست عقب ماندگی و نکبت و بدبختی و ادبار هم هست
محمد خوش سرشت
|
-
|
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
دوست گرامی جناب اقای اشکان آیا سراغ دارید که در دوران آقای محمدی ماهیانه بالغ بر هفت میلیارد تومان فقط ارزش افزوده به شهرداری رسیده و میرسد ؟آیا میدانید که شهرداران قبلی این پول بزرگ و زیاد را نداشته اند؟ موضوع ارزش افزوده براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی استانی شده قبلا اینطور نبوده جهت اطلاع. و اینکه عضو از شورا که نماینده مردم هست واقعیتی را بر حسب وظیفه اش بیان نموده که ناراحتی ندارد. با این پول شهرداری باید خیلی خیلی خیلی بیشتر کارکند و هیچ وقت هم افراد را باهم مقایسه ننمایید . شاید اگر شهرداران قبلی این پول را داشته اند خیلی بهتر و بیشتر وار میکردند.
پور آذری
|
-
|
چهارشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
سلام خدمت دوستان. متاسفانه شهر برازجان سالها قربانی مدیران بی تجربه شده است. و مردم هم بسیار بی تفاوت و کم توقع.که باچند تا کار کوچک و ریز راضی میشوند. رشد شهرهای استان فارس راببینید بعد با برازجان مقایسه کنید چندتا آبنمای اسباب بازی و شهری بسیار کثیف پر از سگهای ولگرد و هر کی به هرکی. آبهای لجن و گند شده. 
مهدیه
|
-
|
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
شهردار شهرو ول کرده متاسفانه چون سه نفر خیالشو راحت کردنه.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر